„Puterea Picturii asupra oamenilor să fie mai mare decât puterea Poeziei?”


„Pictura se slujește de ochii ca să ne emoționeze. Dar cum o spune Horațiu ,
Segnius irritant animos demissa per aurem, Quam quae sunt oculis subjecta fidelibus.” (Lucrurile auzite de urechi stârnesc sufletele mai slab decât cele care sunt supuse ochilor credincioși).
(Jean-Baptiste Du Bos, Cugetări critice despre poezie și pictură, Biblioteca de Artă, 1983)

EMINESCU

Iubind în taină

Iubind în taină am păstrat tăcere,
Gândind că astfel o să-ţi placă ţie,
Căci în priviri citeam o vecinicie
De-ucigătoare visuri de plăcere.
Dar nu mai pot. A dorului tărie
Cuvinte dă duioaselor mistere;
Vreau să mă-nec de dulcea-nvăpăiere
A celui suflet ce pe al meu ştie.
Nu vezi că gura-mi arsă e de sete
Şi-n ochii mei se vede-n friguri chinu-mi.
Copila mea cu lungi şi blonde plete?
Cu o suflare răcoreşti suspinu-mi,
C-un zâmbet faci gândirea-mi să se-mbete.
Fă un sfârşit durerii… vin’ la sânu-mi.

Un comentariu la “„Puterea Picturii asupra oamenilor să fie mai mare decât puterea Poeziei?”

  1. Cred că puterea Cuvintelor, a Poeziei (inclusiv a prozei poetice) asupra oamenilor primează. Nu-i mai puțin adevărat că asocierea Logosului poetic cu muzica și/sau cu imaginea (pictura) poate amplifica și nuanța această putere.

    Apreciat de 3 persoane

Lasă un răspuns / Leave a comment

