* * ** /Poeme alese


image description

Nu pentru
că am doar o singură viaţă
că aş fi putut să nu exist

că am pierdut în îndepărtata copilărie credinţa
că am încetat să fiu credincios

că citesc cu ruşine versurile mele de demult
că rătăcesc în ele ca printre dărâmături arse acoperite  de zăpadă

că am vrut să mint pe jumătate
că nu vreau să spun adevărul pe jumătate

că nimicnicia scormoneşte în scrisorile şi hârtiile mele
că îşi lasă pe ele palma grasă

că abia presimt ce sunt

nu pentru asta
învăţ
să tac

din volumul Poeme alese, Rzszard Krynicicki, traducerea: Constantin Geambașu, Ed. Excelsior Art, 2014

Lasă un răspuns / Leave a comment

