In memoriam Emil Şain (19.09.1937-10.12.2012)



IUBIREA MEA NEBUNĂ

Iubirea mea nebună –
O mare tragedie,
Precum spune şi soarta:
„Aşa a fost să fie”…

Iubirea mea nebună –
O blondă înţeleaptă,
Urcam cu bucurie
La ea – treaptă cu treaptă.

Iubirea mea nebună –
Iubire ne-mplinită,
Mi-a tulburat gândirea,
Ducându-mă-n ispită.

Iubirea mea nebună,
Nebună de legat,
Îmi luase mintea toată,
Ducându-mă-n păcat.

A fost de-ajuns o umbră,
Să treacă lângă ea,
Să cred că blonda-mi – soare,
Cu altul mă-nşela.

Atunci, eu, nebunul,
În nebunia mea,
Mi-am strâns iubita-n braţe
Şi am făcut-o stea…

O stea întunecoasă
Şi fără de iubire,
Privea uimită cerul
Fără să mai respire.

Cu ochii plini de lacrimi
„De ce?” m-a întrebat,
M-a mângâiat pe faţă
Şi steaua a plecat.

S-a dus iubirea vieţii,
S-a stins de mâna mea,
Acuma-i sus, în ceruri,
Ascunsă într-o stea.

Eu, însă, fără minte,
Stau şi mă tânguiesc,
Stau între patru ziduri,
Pedeapsa-mi ispăşesc…

Iubirea mea nebună –
O mare tragedie,
Precum spune şi soarta:
„Aşa a fost să fie”…

Căci împotriva sorţii,
A sorţii ce ţi-e dată,
Nu poţi lupta în viaţă,
Ori s-o învingi vreodată.

Iubirea mea nebună
S-a dus… e într-o stea,
Încetul cu încetul,
Ajung şi eu la ea!

din volumul M-am îndrăgostit de Mona Lisa, Emil Şain, Editura Excelsior Art, 2012

5 comentarii la “In memoriam Emil Şain (19.09.1937-10.12.2012)

          • Iubirea depăşeşte graniţa oarecum limitată a sentimentului…este o energie…palpabilă, nu este abstractă. Simplitatea comlexului constă nu atît în înţelegerea acestei energii, în descifrarea ei, cât în revelaţie, este un DAR primit meritocratic. Iubirea nu poate fi înţeleasă decât experimental şi înţelegerea este trăire pură. Vorbim, scriem, argumentăm…dar nimic din toate acestea nu o pot cuprinde, nu-i pot surprinde misterul. Repet, cu cât vrei s-o pricepi cu mintea, cu atât te îndepărtezi de ea. Iubirea este veşnic nouă, surprinzătoare, proaspătă, copleşitoare, paradoxală…
            Voi continua noul ciclu de articole despre solitudine. Este unul dintre paradoxurile iubirii…care este esenţialmente unificatoare, integratoare, dar care o descoperi în solitudine…Iniţial am vrut să scriu doar un singur articol, dat nu mă lasă…inima.

            Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns / Leave a comment

