Poezia Azi – Ioan Vasiu


Corina Victoria Sein - EDITORIAL

Dragi prieteni,
Casa care adăposteşte gânduri vă propune, pentru astăzi, un grupaj de poeme semnate de scriitorul Ioan Vasiu.

Vasiu-retusat

Ioan Vasiu a debutat în presa culturală în paginile revistei literare „Orizont” din Timişoara, în noiembrie 1970.
Debutul în presa scrisă s-a dovedit un succes, ceea ce a permis tânărului poet să devină colaborator la cele mai prestigioase reviste literare.

Debutul editorial s-a produs în anul 1973, când un grupaj de poeme semnate de Ioan Vasiu a fost inclus în Caietul de poezie al Editurii Eminescu, tipărit în urma celui dintâi concurs de debut organizat de binecunoscuta editură din Bucureşti.
Alte lucrări publicate: Câmpiile de germinare, versuri, 1984; Vis cu ochii deschişi, versuri pentru copii, 1988; Refluxul iubirii, versuri, 1994; Bolnav de poezie, versuri, 2012, Aruncând cu pietre după vânt, versuri, 2012, Caligrafii sentimentale, însemnări şi reportaje, 2013, Târziu în cuvinte, versuri, 2014, Livada cu metafore, versuri, 2015.
Ioan Vasiu a obţinut importante premii la prestigioase concursuri literare de poezie şi reportaj.

Sens

cu poemu-acesta mă mai cert, mă-ngân
drumul către oameni trece prin amiază
cine mă coseşte ca pe-un braţ de fân?
cine mă colindă şi străluminează?

unele cuvinte se întorc ‘napoi
păsări care-n ceruri nu vor şti să moară
cine mă alungă dincolo de ploi ?
cine mă aşteaptă într-o primăvară?

Poezia vieţii

când pâinea aburindă se zbate în desagi
declar şi luaţi aminte la ceea ce vă spun
prieteni de oriunde, prietenii mei dragi,
că poezia vieţii e tot ce am mai bun

când porumbeii păcii în palme poposesc
spre-a ciuguli căldura acestui secol dens
de la tribuna zilei necontenit rostesc
că poezia vieţii e unicul meu sens

când anotimpul tânăr ne-adună la un loc
vă zic cu voce tare, chiar dacă v-am mai zis
de-atâtea ori – sau poate nu v-am mai zis deloc –
că poezia vieţii e singurul meu vis

când dimineaţa cade ca şi un abajur
peste oraşu-n care iubita o rechem
cu conştiinţa trează şi limpede vă jur
că poezia vieţii e ţelul meu suprem…

Dispreţuire

Detest iubirile din interes
Detest minciuna cu picioare scurte
Detest elogiul rostit mult prea des
Detest intruşii care-ţi intră-n curte

Detest grandomania din belşug
Detest eroul care stă ascuns
Detest politicienii care sug
La două ugere ce sunt de muls.

Detest fricosul ce se dă viteaz
Detest beţia de cuvinte oarbe
Detest persoana groasă la obraz
Detest duşmanul ce din ochi ne soarbe

Detest sporovăiala fără rost
Detest amorul rostit rar şi lent
Detest poemul plicticos, anost,
Detest poeţii care n-au talent.

3 comentarii la “Poezia Azi – Ioan Vasiu

Lasă un răspuns / Leave a comment

