Bucuria jalea zborul nemuritor


retorica

Abia‑mi mai duc în spinare
feluritele întâmplări strânse de un flux
ermetic din Gorj ţara miracolelor sau a misterelor
Când am venit în graiul de in tors
pe fusul altei galaxii
femeile jeleau băiatul venit de la Jiu
să‑ncerce un zbor din vârful Columnei infinite
cum urcaşi acolo maică de nu te mai vedem
ce‑au zis stelele văzute de dincolo
după care plecasei Ion nu răspunde
nu se vede nu se ştie în ce roi de stele spune
vorbe neînţelese Unde te duci neică
întreabă pandurul
Se face întuneric luminile asurzesc
semn că Ion se uită la noi De ce plângeţi
n‑am ajuns în vârful Coloanei Infinite
O să vin odată să văd nevăzut
femeia mea subţire mirosind a pânză de in
şi‑a mângâierile mele rămase în lacrimile vremii

Nu vă duceţi în Gorj fără aripi pandurii mei
copiii mei fraţii mei îndrăgostiţi de iarba‑nflorită
şi de cântecul Jiului de sus Voi aţi rămas curaţi
cu aripi nevăzute de infinit
noaptea pe la cântători

 

din volumul Retorica și umbra ninsorii, Anghel Dumbrăveanu, Editura Excelsior Art, 2008

4 comentarii la “Bucuria jalea zborul nemuritor

Lasă un răspuns / Leave a comment

