BALSAM


george FILIP

GeorgeFilip1103

am nişte doruri, mai ascălâmbe.
la pun pe rana ta – balsam.
Femeie: clipe năsărâmbe
am rumegat şi-ncă mai am.

dar m-am tocmit cu Heracleia
să-mi spună taina din cutează
şi mi-a mărturisit: femeia
prin dragosrte… te-nveninează.

mi-am pus uitarea în potire
şi-am dus-o-n târg, s-o ia hamalii
şi toţi m-au înjurat – din fire
ştiau ce-s… cele saturnalii.

m-am sprijinit pe mîna dreaptă,
cu care beau şi scriu poeme
şi muza mi-a şoptit: aşteaptă,
nu-i prea târziu… dar nici de vreme…

m-am dus la stadion – ca omul,
sperând să îmi găsesc vreun rost
şi-n zodii mi-am citit atomul:
scria indescifrabil… PROST!

ultima dzi de august – 2015,
pe la Montreal

5 comentarii la “BALSAM

  1. Cam aglomerată mâna dreaptă, cu care se sprijină, bea şi scrie poeme…sper că nu în acelaşi timp?!
    Nu pot să nu mă întreb totuşi : „Dar cu stânga…ce o face” …?!
    Recunosc, este o intrebare puţin răutăcoasă, dar fără nici o răutate…totuşi.

    Apreciat de 1 persoană

      • Poetul, ca orice creator ce-şi divulgă creaţia…se expune, îşi expune intimitatea, este un risc asumat. Eu cred că este mai mult deât o asumare modul exchibiţionist în care se lasă să fie surprinşi în intimitate. Este un pic de… perversiune …desigur fără nimic obscen sau condamnabil. Aici funcţionează prezumţia… inocenţei.

        Apreciat de 1 persoană

        • Da. Turnul de fildeș nu mai funcționează. Poetul este, poate, propria lui casă prin care bântuie în neștire, încercând să„mânuiască” la timp și, dacă se poate, corect și eficient ițele antrenate în obținerea unei povești de viață.
          Conștient sau nu, el lasă să curgă poveste care, uneori este „smulsă” din propria lui intimitate, dar, inocent, în sens pozitiv, arareori se gândește la consecințe …
          Da, Turnul de fildeș nu mai este un refugiu, iar expunerea publică necontrolată poate să aibă urmări…

          Apreciat de 1 persoană

          • Ai sesizat corect ceea ce am vrut să spun, mai mult chiar, l-ai dezvoltat succint în mod explicit. Este un subiect al conştientizării, născut în realitatea aflată într-o veşnică devenire…

            Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns / Leave a comment

