Da, exist


image description

De mai multe zile
umblu înapoi
prin Cracovia înceţoşată,
dar încă nu m‑am întors
din Ierusalimul
meu din gresie trandafirie,
din calciu trandafiriu

mă întorc mereu
la Zidul Plângerii.

Rătăcesc mai departe
în labirintul îngust
al Drumului Crucii.

Uneori
în orificiul de deasupra capului
văd luna,

plină.

Rătăcesc mai departe
la început.
Sunteţi evreu? –
mă întreabă un bătrân hasid,
cu siguranţă mai tânăr decât mine.

Da, sunt poet –
îmi vine să‑i răspund,
dar doar îi zâmbesc
şi‑i spun:

Shalom, achi!

(2006)

din volumul Poeme alese, Rzszard Krynicicki, traducerea: Constantin Geambașu, Ed. Excelsior Art, 2014

 

2 comentarii la “Da, exist

Lasă un răspuns / Leave a comment

