Poezie în lectura autorilor: Anghel Dumbrăveanu, Petru Cârdu, Damian Ureche


 

EMBLEMELE SOARELUI

Umblu pe câmp şi culeg felurite seminţe
Într-o urnă de lut. Sunt emblemele soarelui
Şi emblemele mele. Le chem pe rând şi le-ascult
Simetria ciudată din care izvorăsc tăinuite culori,
Le beau respiraţia de parfum, le spun descântece vechi
Şi le-arunc în pământul din mine, şi eu atunci vuiesc
De toate sunetele lumii şi mă mir
De răcoarea rodnică, de liniştea lor vegetală.
Dintr-un exces de lumină, cred în seminţe
Şi le consacru orele mele cereşti, când sunt
Stăpânit de ritmul astrelor bune, le promovez
Sub ploile mele de gânduri curate, le dau
Singurătatea nopţilor mele, căldura sângelui meu
­Şi ele coincid cu crezul prin care exist.
Nencetat culeg felurite seminţe în urne de lut
Şi oamenii încep să vină la mine, de departe,
Când simt că s-apropie vremea să samene,
Să le dau seminţele-acestea, emblemele soarelui.

 

din volumul Ceva pentru care merită să pierzi o corabie, Anghel Dumbrăveanu, Editura Excelsior Art, 2003

Lasă un răspuns / Leave a comment

