Cine mi-a furat lumea


In Memoriam

Emil Şain

Emil Şain

Oameni buni,
Vă întreb cu mari emoţii în glas:
Cine mi-a furat lumea?
Unde îmi sunt prietenii?
Cine mi-a furat
Răcoarea verii?
Cine mi-a furat
Culorile anotimpurilor?
Unde mi-au dispărut vecinii
Ce mă salutau cu respect şi cu bucurie,
Spunându-mi:
„Noapte bună”,
„Bună dimineaţa”?
Cine mi-a furat
Zâmbetul curat
Al lumii de lângă mine?
Oameni buni,
Vreau lumea mea înapoi!
Cine a furat liniştea
Şi bunul simţ de lângă mine?
Lumea mea de linişti,
Înţelegere şi înţelepciune,
De încredere şi sprijin,
Lumea mea cu lacrimi
De bucurie…
Lumea mea săracă,
Dar ce poartă haine curate,
Lumea mea ce are
În suflet speranţe,
Binele şi greul vieţii…
Oameni buni,
Daţi-mi lumea mea,
De credinţă şi har,
Înapoi!…
Şi ce-i dacă lumea mea
Nu mai poate alerga
Pe stadioane,
Nu mai poate aplauda
Ca altă dată?
E lumea mea
Ce o port în inima mea,
Cu care am petrecut
Ani de bucurii şi tristeţi.
Cine mi-a furat lumea,
Lumina anilor frumoşi,
Tineri curajoşi şi puternici
Dacă aflaţi ceva,
Vă rog,
Să mă anunţaţi la căsuţa poştală 75,
Grăbiţi-vă, anul viitor,
Căsuţa mea poştală va purta nr. 76.

Din volumul M-am îndrăgostit de Mona Lisa, Editura Excelsior Art, 2012

10 comentarii la “Cine mi-a furat lumea

Lasă un răspuns / Leave a comment

